?> Betoane rutiere, materiale de baza pentru constructia drumurilor - Milucon

Betoane rutiere, materiale de baza pentru constructia drumurilor

In industria constructiilor, cel mai folosit material este betonul, indiferent daca este vorba de cladiri, poduri, drumuri, viaducte sau altele.

Betoanele sunt produse obtinute din amestecuri foarte omogene de apa, liant si agregate, in unele cazuri si aditivi. Un astfel de amestec, in urma proceselor fizico-chimice, devine o substanta solida, in care granulele de agregat sunt legate intre ele, conferind astfel betonului caracterul de monolit.

In functie de felul constructiei, se pot fabrica diferite tipuri de betoane, de exemplu, pentru construirea sau ranforsarea drumurilor publice se folosesc betoane rutiere.

Betoane rutiere, imbunatatite pentru o fiabilitate mai mare

Acest material sta la baza construirii si lucrarilor de modernizare sau reparatii a drumurilor publice si autostrazilor, a cailor de acces, a parcarilor si in general a oricarei suprafete pe care circula autovehicule.

In componenta acestor betoane intra, pe langa agregate, ciment si apa, diferite alte elemente, cum ar fi aditivi si plastifianti, sau otel beton si fibre de otel. De asemenea, cenusa de termocentrala, care este un rezultat secundar din arderea carbunilor energetici. Aceasta se capteaza uscat de la termocentrale si, in amestec cu celelalte componente ajuta la cresterea parametrilor si imbunatatirea caracteristicilor betoanelor, transformandu-le in betoane rutiere.

Straturi din betoane rutiere, la constructia drumurilor si autostrazilor

Pentru a construi un drum este necesara o fundatie, ca suport, si o suprafata de uzura. Stratul de baza, adica structura rutiera, poate fi suplu, rigid sau mixt. Imbracamintea structurii se face de obicei in doua straturi, unul de legatura si unul de uzura. Stratul de uzura trebuie sa aiba o buna rezistenta la actiunile din trafic, dar si la actiunea factorilor care tin de clima. Trebuie sa prezinte o anumita rugozitate si sa impiedice infiltrarea apelor provenite din precipitatii. Stratul inferior,cel care face legatura intre stratul de uzura si fundatia drumului, trebuie sa aiba anumite caracteristici dintre care cea mai importanta este rezistenta. Are rolul de a prelua sarcinile din trafic si de a le repartiza pe suprafete mai mari astfel incat fundatia sa nu fie solicitata la un moment dat peste limitele sale.

Aceste straturi care se aplica la constructia de drumuri, autostrazi sau parcari sunt construite din betoane rutiere, care trebuie sa indeplineasca toate conditiile caracteristice activitatilor din trafic.